Revoluce ve vzdělávání dětí mateřských, základních a speciálních škol

Proč nová metoda?

 

  • Vtáhne do děje všechny děti
  • Zapojí emocionální, racionální a dokonce i pohybovou složku
  • Zlepší zábavnou formou fyzickou kondici dětí, a pomáhá proti obezitě
  • Trénuje motoriku a orientaci v prostoru
  • Zajistí koncentraci dětí na výuku
  • Poskytne učitelům nové materiály ve formě obrázků a zvuků
  • Získáte nové výukové hodiny, které děti ovládají pohybem těla

Učitelé by neměli pracovat tvrdě, ale chytře a otevřít se novým metodám výuky.

Zdarma nabízíme nezávislé konzultace, hlídání fondů a dotačních titulů a pomoc s dotační agendou.

Výuková a pohybová interaktivní podlaha

Revoluce má název „Výuková a pohybová interaktivní podlaha“. Tento produkt získal ocenění v soutěži „Nápad roku“.

Interaktivní podlaha je vyhrazená plocha v učebně nebo tělocvičně , na které se mohou děti volně pohybovat.

Pohyb dítěte je vyhodnocen pomocí projektoru, počítače a speciální mikrokamery. Vyvolá grafickou odezvu v promítaném obraze. Můžete si tak zahrát fotbal bez reálného míče. Tím, že na promítaném obrazci dítě skáče, hraje pohybové nebo výukové hry.

Ovládání je snadné. Můžete si zvolit balíček se zaměřením například na sporty typu fotbal nebo na výuku matematických tvarů, barev, čísel, povolání apod. Výukové hodiny si sami vytváříte použitím databáze obrázků a zvuků nebo použijete již hotové výukovo-pohybové aktivity.

Použité metody

K výuce využíváme řady metod. Patří mezi ně skupinová terapie, aktivní muzikoterapie, arteterapie, relaxační metody formou autogenního tréninku. Tyto metody vzbuzují u dětí zájem o to, čemu se má naučit, zlepšují pozornost, spontánnost, iniciativu a tvořivost. Obrovskou výhodou navíc je, že se dítě při výuce pohybuje, zapojuje tak svaly a trénuje motoriku pohybů a orientaci v prostoru.

Získané prožitky bývají nezapomenutelné a hluboce emocionální. Děti na ně dlouho vzpomínají. Zdravé zážitky umí dítě snadno zvnitřnit a nahradit ty negativní, způsobené nemocí, závislostí, nízkým sebevědomím, problémy v rodině apod. Interaktivní podlaha dává možnost zapojit se všem dětem ve třídě.

Výuková složka

Snažili jsme se děti co nejvíce citově vtáhnout do výukové hry. Vytvořili jsme pro ně příběh čtyř zvířátek: želvy, kočky, psa a sovy.

Želva provádí podmořským světem a učí děti poznávat zvířátka ve vodě. Kočička provádí loukou a učí poznávat rostliny, stromy a zvířátka. Pejsek se drží domácnosti a učí poznávat hudební nástroje a zvuky kolem nás. Sova létá v oblacích a děti s její pomocí poznávají kontinenty, památky, počasí a roční období. Sova je také moudrá a je spojena s výukou matematiky a jazyků. Množství témat je zde obrovské.

Celá výuka je proložena pohybovou částí, kdy děti společně hledají a šlapou na předměty obsahující kvízovou otázku. U mořského světa odhánějí rybičky a hledají truhly s pokladem, u pejska odhrnují listy a hledají kostičky, u kočičky hledají slunečnice a odhánějí motýly a u sovy odhánějí mraky a hledají ostrovy.

Řešíme tyto problémy:

  • bojujeme s obezitou, 
  • zapojíme děti i těžce postižené,
  • střídáním pohybové a rozumové části zajistíme lepší koncentraci mozku na výuku,
  • ubereme učitelům námahu s výmýšlením nových her a dáváme jim nástroj k tvorbě výukových hodin,
  • zapojíme a neududíme i hyperaktivní děti,
  • pomáháme dětem i po emocionální stránce, děti to milují,
  • učíme je kolektivně spolupracovat (hledat společně předměty s kvízovou otázkou a ovládat hru),
  • zapojíme i děti, které neudrží v ruce pero.

Reference

Speciální škola Poděbrady, dětské koutky v Praze a Kladně, Česká spořitelna a.s., Orange Slovensko a.s., Reico Investment funds, Osterreich Werbung, Pražská informační služba, Česká průmyslová zdravotní pojišťovna, Omnicom Media Group, ASKO nábytek a.s., deve-loper Artrezidence Střížkov, obchodní centra (Obchodní centrum Letňany, Centrum Chodov, Čtyři Dvory, Freeport Hatě) a muzea.

Ke stažení: